• Home – Despre Noi
    • Galerie poze cursuri
  • CURSURI
  • Portfoliul clienți
  • Blog
  • Contact
  • Tutorial
    Politici de confidențialitate
    (+40) 736 438 622
    office@proformoffice.ro
    InregistrareLogare
    ProformOffice
    • Home – Despre Noi
      • Galerie poze cursuri
    • CURSURI
    • Portfoliul clienți
    • Blog
    • Contact
    • Tutorial

      Blog

      Reprezentantul Lucrătorilor

      • Posted by Alin Gaureanu
      • Categories Blog
      • Date October 4, 2018
      • Comments 0 comment

      Reprezentantul Lucrătorilor (RL) face parte din planul consultativ și tot mai mult – participativ – al organizării de SSM al unității, reglementările legale respectând principiile manageriale de a consulta inițial pe cei cărora le vor cere mai apoi să respecte măsurile, procedurile, decise de management la nivel executiv, precum și materialele, utilajele, echipamentele de protecție și mediul de lucru creat în care și cu ajutorul cărora, aceștia își vor desfășura activitatea.

      Similar, putem face o analogie cu obligația executivului (Guvernul), sau legislativul (Parlamentul) de a se consulta – prin prezentarea publică a proiectelor și dezbaterea/amendarea acestora de specialiști din domeniile vizate sau de societatea civilă – asupra cărora – similar ca în cazul lucrătorilor se vor aplica măsurile decise prin HG-uri sau Legi.

      Cu alte cuvinte, activitatea consultativă contribuie la cizelarea măsurilor de SSM astfel încât ele să fie aplicabile, facile, utile, eficiente, contribuind atât la siguranța lucrătorilor, cât și la dezvoltarea economică predictibilă și implicit sustenabilă

      Mai jos sunt extrase articole din cadrul Normelor Metodologice de aplicare a Legii SSM 319/2006, aprobate prin HG 1425/2006, care susțin elementele teoretice descrise mai sus.

      Art.53

          (1) Numărul de reprezentanţi ai lucrătorilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii lucrătorilor, care se aleg, va fi stabilit prin contractul colectiv de muncă, regulamentul intern sau regulamentul de organizare şi funcţionare, în funcţie de numărul total al lucrătorilor din întreprindere şi/sau unitate.

          (2) Numărul minim prevăzut la alin. (1) va fi stabilit după cum urmează:

          a) un reprezentant, în cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor care au între 10 şi 49 de lucrători inclusiv;

          b) 2 reprezentanţi, în cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor care au sub 50 şi 100 de lucrători inclusiv;

          c) conform cerinţelor prevăzute la art. 60 alin. (3), în cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor care au peste 101 lucrători inclusiv.

      ART. 55

          (1) Reprezentanţii lucrătorilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii lucrătorilor trebuie să urmeze un program de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu o durată de cel puţin 40 de ore, cu conţinutul minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. A.

          (2) Îndeplinirea cerinţei prevăzute la alin. (1) se atestă printr-un document de absolvire a programului de pregătire.

      ART. 57

          (1) Comitetul de securitate şi sănătate în muncă se constituie în unităţile care au un număr de cel puţin 50 de lucrători, inclusiv cu capital străin, care desfăşoară activităţi pe teritoriul României.

          (2) Inspectorul de muncă poate impune constituirea comitetului de securitate şi sănătate în muncă în unităţile cu un număr mai mic de 50 de lucrători în funcţie de natura activităţii şi de riscurile identificate.

          (3) În cazul în care activitatea se desfăşoară în unităţi dispersate teritorial, se pot înfiinţa mai multe comitete de securitate şi sănătate în muncă; numărul acestora se stabileşte prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern ori regulamentul de organizare şi funcţionare.

          (4) Comitetul de securitate şi sănătate în muncă se constituie şi în cazul activităţilor care se desfăşoară temporar, respectiv cu o durată mai mare de 3 luni.

          (5) În unităţile care au mai puţin de 50 de lucrători, unde nu s-a constituit comitet de securitate şi sănătate în muncă, atribuţiile acestuia revin reprezentanţilor lucrătorilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii lucrătorilor.

      ART. 60

          (1) Modalitatea de desemnare a reprezentanţilor lucrătorilor în comitetele de securitate şi sănătate în muncă va fi stabilită prin contractul colectiv de muncă, regulamentul intern sau regulamentul de organizare şi funcţionare.

          (2) Reprezentanţii lucrătorilor în comitetele de securitate şi sănătate în muncă vor fi desemnaţi de către lucrători dintre reprezentanţii lucrătorilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii lucrătorilor.

          (3) Numărul minim al reprezentanţilor lucrătorilor în comitetele de securitate şi sănătate în muncă se stabileşte în funcţie de numărul total al lucrătorilor din întreprindere/unitate, după cum urmează:

          a) de la 10 la 100 de lucrători – 2 reprezentanţi;

          b) de la 101 la 500 de lucrători – 3 reprezentanţi;

          c) de la 501 la 1.000 de lucrători – 4 reprezentanţi;

          d) de la 1.001 la 2.000 de lucrători – 5 reprezentanţi;

          e) de la 2.001 la 3.000 de lucrători – 6 reprezentanţi;

          f) de la 3.001 la 4.000 de lucrători – 7 reprezentanţi;

          g) peste 4.000 de lucrători – 8 reprezentanţi.

      Tag:CSSM, curs ssm 40 ore, organizare SSM, Reprezentant Lucrători

      • Share:
      author avatar
      Alin Gaureanu

      Licențiat - Drept Administrativ - ”Lucian Blaga” Sibiu;
      Master - Ergoinginerie în Mecatronică - Universitatea Politehnica Timisoara;
      Doctorand - Inginerie și Management - MPT/UPT

      Previous post

      Lucrător Desemnat
      October 4, 2018

      Next post

      Statistica accidentelor de muncă
      July 3, 2019

      You may also like

      Începutul digitalizării în instruirea SSM
      9 May, 2021

      Prezentul articol se bazează pe texte citate din programul legislativ online Lege 5 de la Indaco Acest început de digitalizare a fost generat de efectele pandemiei COVID 19, care a obligat la telemuncă, telestudiu, etc.Inconvenientele instruirii de SSM și dovedirea …

      Map sign
      COVID-19 – Date live evoluție statistică mondială puse la dispoziție de Universitatea de medicină John Hopkins.
      27 March, 2020
      Capture Prevention COVID-19
      COVID-19 Prevenție prin informare și conștientizare
      24 March, 2020

      Leave A Reply Cancel reply

      Your email address will not be published. Required fields are marked *

      Prim ajutor de bază – reinstruire periodică

      Prim ajutor de bază – reinstruire periodică

      30lei
      Curs SSM 40h – Reprezentanți Lucrători

      Curs SSM 40h – Reprezentanți Lucrători

      500lei
      Curs SSM 80 ore – Lucrător Desemnat

      Curs SSM 80 ore – Lucrător Desemnat

      650lei
      logo-eduma-the-best-lms-wordpress-theme

      (+40) 736 438 622

      office@proformoffice.ro

      Copyright © ProformOffice 2019. Toate drepturile rezervate | Realizat de Code-Ui & AoM World

      • Politici de confidențialitate

      No apps configured. Please contact your administrator.

      Login with your site account

      No apps configured. Please contact your administrator.

      Lost your password?

      Not a member yet? Register now

      Register a new account

      No apps configured. Please contact your administrator.

      Are you a member? Login now

      Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu asta, dar puteți renunța dacă doriți. Cookie settingsACCEPT
      Privacy & Cookies Policy

      Prezentare generală a confidențialității

      Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browserul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
      Necessary
      Always Enabled
      Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.
      SAVE & ACCEPT