• Home – Despre Noi
    • Galerie poze cursuri
  • CURSURI
  • Portfoliul clienți
  • Blog
  • Contact
  • Tutorial
    Politici de confidențialitate
    (+40) 736 438 622
    office@proformoffice.ro
    InregistrareLogare
    ProformOffice
    • Home – Despre Noi
      • Galerie poze cursuri
    • CURSURI
    • Portfoliul clienți
    • Blog
    • Contact
    • Tutorial

      Blog

      Lucrător Desemnat

      • Posted by Alin Gaureanu
      • Categories Blog
      • Date October 4, 2018
      • Comments 0 comment

      Lucrătorul Desemnat cu SSM trebuie să preia total sau parțial (când este completat de Servicii Externe de SSM) atribuțiile Angajatorului – atenție!!! – NU responsabilitățile (art.6 alin (3) din Lege SSM 319/2006).

      Această delegare, transfer de sarcini se face prin decizie scrisă a angajatorului, consemnată în fișa postului.

      Această decizie, precum și decizia de organizare SSM cu Lucrător Desemnat trebuie să fie în copie și în dosarul SSM. Cu această ocazie, la dosarul SSM trebuie să fie adăugate și dovezile de indeplinire a condițiilor de desemnare (absolvirea cursului SSM de 80h, absolvire minim liceu în profil real sau tehnic)

      O altă particularitate a atribuțiilor de Lucrător Desemnat cu SSM o prezintă sfera de activitate a acestuia, conf. art. 8 alin.(6) el putând avea în PRINCIPAL atribuții SSM și cel mult atribuții complementare. Cum Legea nu distinge, nici nou nu vom distinge ce tipuri de atribuții complementare poate avea – diferit cu precizările privind Serviciile Interne de SSM, care la activitățile complementare au exemplificat PSI si mediu

      Particularitățile de desemnare, condițiile și atribuțiile sunt detaliate în Normele Metodologice de aplicare a Legii SSM 319/2006, aprobate prin HG 1425/2006 – actualizată, regăsite în extrasul de mai jos:

      EXTRAS din HG 1425/2006 – Normele Metodologice ale Legii SSM (319/2006)

       ART. 14

          Organizarea activităţilor de prevenire şi protecţie este realizată de către angajator, în următoarele moduri:

          a) prin asumarea de către angajator, în condiţiile art. 9 alin. (4) din lege, a atribuţiilor pentru realizarea măsurilor prevăzute de lege;

          b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucrători pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie;

          c) prin înfiinţarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire şi protecţie;

          d) prin apelarea la servicii externe de prevenire şi protecţie.

      ART. 18

          (1) În cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor care au între 50 şi 249 de lucrători, angajatorul TREBUIE să desemneze unul sau mai mulţi lucrători ori să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie din cadrul întreprinderii.

          (2) În cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor prevăzute la alin. (1) care desfăşoară activităţi dintre cele prevăzute în anexa nr. 5, angajatorul trebuie să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie.

          (3) În cazul în care lucrătorii desemnaţi, serviciile interne de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la servicii externe pentru acele activităţi de prevenire şi protecţie pe care nu le poate desfăşura cu personalul propriu.

      ART. 20

          (1) Desemnarea nominală a lucrătorului/lucrătorilor pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie se face prin decizie scrisă a angajatorului.

          (2) Angajatorul va desemna lucrătorul numai din rândul lucrătorilor cu care are încheiat contract individual de muncă cu normă întreagă.

          (3) Angajatorul va consemna în fişa postului activităţile de prevenire şi protecţie pe care lucrătorul desemnat are capacitatea, timpul necesar şi mijloacele adecvate să le efectueze.

      ART. 21

          Pentru a putea să desfăşoare activităţile de prevenire şi protecţie, lucrătorul desemnat trebuie să îndeplinească cel puţin cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, potrivit prevederilor art. 49, sau prevederile art. 51^1 lit. a).

      ART. 49

          (1) Cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului mediu sunt:

          a) studii în învăţământul liceal filiera teoretică în profil real sau filiera tehnologică în profil tehnic;

          b) curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. B, cu o durată de cel puţin 80 de ore.

          (2) Nivelul mediu prevăzut la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatul de absolvire a cursului prevăzut la alin. (1) lit. b).

      Tag:atribuții ssm, Lucrător Desemnat, organizare SSM, SSM

      • Share:
      author avatar
      Alin Gaureanu

      Licențiat - Drept Administrativ - ”Lucian Blaga” Sibiu;
      Master - Ergoinginerie în Mecatronică - Universitatea Politehnica Timisoara;
      Doctorand - Inginerie și Management - MPT/UPT

      Previous post

      CONCEDIUL ŞI INDEMNIZAŢIA DE MATERNITATE
      October 4, 2018

      Next post

      Reprezentantul Lucrătorilor
      October 4, 2018

      You may also like

      Începutul digitalizării în instruirea SSM
      9 May, 2021

      Prezentul articol se bazează pe texte citate din programul legislativ online Lege 5 de la Indaco Acest început de digitalizare a fost generat de efectele pandemiei COVID 19, care a obligat la telemuncă, telestudiu, etc.Inconvenientele instruirii de SSM și dovedirea …

      Map sign
      COVID-19 – Date live evoluție statistică mondială puse la dispoziție de Universitatea de medicină John Hopkins.
      27 March, 2020
      Capture Prevention COVID-19
      COVID-19 Prevenție prin informare și conștientizare
      24 March, 2020

      Leave A Reply Cancel reply

      Your email address will not be published. Required fields are marked *

      Prim ajutor de bază – reinstruire periodică

      Prim ajutor de bază – reinstruire periodică

      30lei
      Curs SSM 40h – Reprezentanți Lucrători

      Curs SSM 40h – Reprezentanți Lucrători

      500lei
      Curs SSM 80 ore – Lucrător Desemnat

      Curs SSM 80 ore – Lucrător Desemnat

      650lei
      logo-eduma-the-best-lms-wordpress-theme

      (+40) 736 438 622

      office@proformoffice.ro

      Copyright © ProformOffice 2019. Toate drepturile rezervate | Realizat de Code-Ui & AoM World

      • Politici de confidențialitate

      No apps configured. Please contact your administrator.

      Login with your site account

      No apps configured. Please contact your administrator.

      Lost your password?

      Not a member yet? Register now

      Register a new account

      No apps configured. Please contact your administrator.

      Are you a member? Login now

      Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu asta, dar puteți renunța dacă doriți. Cookie settingsACCEPT
      Privacy & Cookies Policy

      Prezentare generală a confidențialității

      Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browserul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
      Necessary
      Always Enabled
      Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.
      SAVE & ACCEPT